petek, 5. februar 2016

Nasveti proti volčji lakoti :D

Se vam kdaj zgodi, da vam tak zakruli v želodcu, da samega sebe presenetite? In potem... neustavljiva lakota in luštanje po sladkem ;) Jap, it`s called VOLČJA LAKOTA (pardon, ne poznam angleškega izraza za to) :D

                                   (vir: http://www.igre123.com/forum/tema/risanke/75968/)

Veliko ljudi ima probleme s tem in tu je nekaj nasvetu, kako se lahko temu "pojavu" popolnoma izognemo oz. kaj so vzroki:

*Preveliki kalorični deficit*
Če ste se odločili začeti manj jest oz. stradate ste v kalorijskem deficitu. To pomeni, da vaše telo ne dobi dovolj kalorij za svoje normalno delovanje (tudi ko ne telovadimo naše telo potrebuje kalorije za naravno vzdrževanja ravnovesja in za delovanje vseh organskih sistemov). Torej, če ne boste svojemu telesu dali dovolj, bo to zahteval! Za žensko normalne postave je priporočljivo okoli 1800-2000kcal/dan (za tiste, ki bi želele izgubiti telesno težo, pa je minimum 1500kcal), za moške pa 2500 kcal :)

       (vir: http://zenska.hudo.com/zdravje/hujsanje-in-rekreacija/ali-vecerni-obrok-po-18-uri-redi/)

*V naprej pripravljena živila*
Takšna živila vsebujejo veliko konzervansov, barvil, ojačevalcev okusa, sladkorja, soli... seveda, sej morajo ta živila preživeti par mescev v trgovini :) Predvsem ojačevalci okusa (npr. glutamat) nas lahko dobesedno zasvoji in tega živila si potem vedno znova in znova želimo (sej poznamo ono, ko je naenkrat vrečka čipsa prazna, pa ne vemo kako, siti pa vseeno nismo).

*Povečajmo vnos vlaknin*
Vlaknine vplivajo ugodno na naš krvni sladkor (pomeni, da ga ne dviguje in se nam ne lušta sladkega :D), zato SZO (Svetovno zdravstvena organizacija) priporoča, da na dan zaužijemo od 25g vlaknin naprej. Dobimo jih veliko v zelenjavi, polnovrednih žitaricah (oves, pira, polnozrnati riž) in stročnicah (fižil, leča, čičerika,...). Zaman jih boste iskali v izdelkih živalskega izvora. Če imamo vseeno težave z doseganjem optimalne vrednosti vlaknin, si lahko pomagamo z dopolnili (sama uporabljam Active Fiber Complex podjetja Herbalife, ki vsebuje vlaknine iz ovesa in jabolka, okus pa ima po jabolčnem soku...mmmm...).

                                                      (vir: http://www.seniorji.info        /MOJE_ZDRAVJE_Zakaj_so_prehranske_vlaknine_koristne_tudi_pri_hujsanju)


*Uravnotežen zajtrk*
Zajtrk jem, že odkar pomnim, kar sem zelo hvaležna svojim staršem. Pred kratkim pa sem bila na zdravniškem pregledu in odvzeli so mi kri, kar pomeni, da sem mogla bit tešča. In moje počutje čez dan? Katastrofa! Bila sem zaspana, utrujena, razdražljiva in volčja lakota... ko sem prišla domov sem pojedla vse kar mi je prišlo pod roke (niso bile samo zdrave stvari :P). Po tem dogodku, vedno bolj cenim moj uravnotežen zajtrk, ki mi da energijo, me nasiti in mi ne dviguje krvnega sladkorja. HVALA! :D

 


*Cheat day*
Prav smešno se mi zdi, ko me ljudje na piknikih kdaj vprašajo, če lahko sploh jem čevapčiče, klobase, perutničke? :D Ok, prvo kot prvo, jih ne bom pojedla 20, drugo kot drugo pa, od enega "slabega" obroka se ne zrediš... isto je, če večino časa ješ slabe stvari, tudi ne boš od ene salate shujšal :D Tako da, v tednu imamo 35 obrokov in če bo 1 narobe, ne bo to nič hudega ;) 


*Jejmo dovolj maščob*
To, da maščobe redijo, je mit :)  Ok, slabe maščobe res redijo, zdrave pa naše telo potrebuje. Med zdrave maščobe spadajo predvsem omega 3 maščobne kisline, ki so nujno potrebne za naš srčno-žilni sistem. Poznamo pa tudi kokosovo maščobo in olja iz orehov, lanu, sezama, olive,... Ker pa imajo olja veliko kalorijsko vrednost (1g maščobe=9kcal), vseeno ni treba pretiravati s količino (stare navade, ko je treba solato skoraj vtopit v bučnem olju :D). 

*Pijmo dovolj*
Mišljena je voda... in pika! :D

*Pojejmo dovolj beljakovin*
Tudi tu so mnenja razdeljena... eni zagovarjajo teorijo, da je potrebno pojest veliko beljakovin, drugi spet ne. SZO priporoča, da odrasla ženska na dan zaužije od 1.3-1.5g beljakovin na 1kg telesne teže, moški pa med 1.8-2.0g beljakovin na 1kg telesne teže. Seveda je potrebno upoštevati še aktivnost odebe, starost (dojenčki in otroci potrebujejo več beljakovin saj so v fazi rasti... tako tudi tisti, ki smo na programu pridobivanja telesne teže). Najboljši nasvet je, da poslušate svoje telo. Nekaterim ne odgovarja prevelik vnos beljakovin in pojavi se lahko napenjanje, vetrovi,... Če pa ste veliko utrujeni in lačni pa lahko pomeni, da pojete premalo beljakovin. 

Tako, upam da je bilo vmes kaj poučnega in da so vam nasveti pomagali... če pa so še vseeno kakšna vprašanja pa še vedno velja:
Za brezplačno analizo telesne sestave, osebni posvet o prehrani ali kakršnokoli drugo informacijo piši na fit.rogaska@gmail.com ali na FB stran: https://www.facebook.com/slimfit24/?ref=hl  :)  







Ni komentarjev:

Objavite komentar